Vés al contingut

Llibre de cuina/Receptes/Coca de tomaca

Coca de tomaca
Categoria:
Primer plat
Racions:
Per a 4 persones
Temps:
3-4 hores
Dificultat:
Fàcil
Informació de la taula
Informació de la taula



Aquesta és una coca que pren com a base la massa de la coca de pasta bona. És una de les coques més típiques de la gastronomia valenciana, i com en quasi totes les coques, varia un poquet en cada comarca, poble o casa.

Ingredients

[modifica]
  • 5 tomaques trossejades
  • 3 pebres roigs
  • 1 pebre verd
  • 5 o 6 alls
  • Oli d'oliva
  • Sal
  • Sucre (opcional)
  • Pebre roig (opcional)

Estris necessaris

[modifica]
  • Paella, cassola o calder fondo
  • Ganivet
  • Cullera

Electrodomèstics necessaris

[modifica]
  • Foguer de butà (o vitroceràmic, inducció...)

Preparació

[modifica]

Per preparar el sofregit que després posarem damunt de la massa de la coca, abans de començar preparem les verdures, tallem les tomaques a trossos, ni molt grans ni molt menuts, els pebres tallats a trossos, d'aproximadament un dit de llarg i un dit d'ample.

A continuació, posem l'oli, per cobrir el fons de la paella, i una vegada estiga calent, afegim els alls, els pebres, les tomaques i un poc de sal, i ho sofregim tot durant 30 minuts aproximadament (podem afegir també el pebre roig donant-li una volta a l'oli calent abans de posar les verdures, però amb compte de què no es creme), tastem de sal i rectifiquem, si cal, amb sal i sucre.

Escampem el sofregit que hem fet per damunt de la massa que ja tenim estirada a la llauna o safata per al forn i, després de deixar-la reposar uns 20 minuts, la cuinem al forn uns 20-25 minuts a 180-200 °C, fins que la vora de la pasta estiga seca, però sense que arribe a cremar-se.

Consells:

  • El sofregit, quan es posa damunt de la pasta, no ha d'estar calent.
  • Quan estiga la coca feta es pot afegir per damunt ou dur ratllat, tonyina, tonyina negra o bonítol.