Vés al contingut

Llibre de cuina/Receptes/Coca de ceba i pésols

Coca de ceba i pésols
Categoria:
Primer plat
Racions:
Per a 4 persones
Temps:
3-4 hores
Dificultat:
Fàcil
Informació de la taula
Informació de la taula



Aquesta és una coca que pren com a base la massa de la coca de pasta bona. És una coca que es pot fer tot l'any amb pésols congelats o de llauna, però guanya molt amb pésols frescs quan és temporada.

Ingredients

[modifica]
  • 1,5 kg de cebes
  • 250 g de pésols
  • 2 o 3 alls
  • Oli d'oliva
  • Sal
  • Pebre roig

Estris necessaris

[modifica]
  • Paella, cassola o calder fondo
  • Ganivet
  • Cullera

Electrodomèstics necessaris

[modifica]
  • Foguer de butà (o vitroceràmic, inducció...)

Preparació

[modifica]

Per preparar el sofregit que després posarem damunt de la massa de la coca, abans de començar tallem les cebes en juliana, en Tires finetes i llargues (d'uns 3 mm de grossària, i uns 6 cm de llarg),

A continuació, posem l'oli, per cobrir el fons de la paella, i una vegada estiga calent, afegim els alls, la ceba tallada, un poc de pebre roig i sal, i ho sofregim tot durant 30 minuts aproximadament a foc suau, fins que la ceba es quede transparent, quan estiga, tastem de sal i rectifiquem, si cal.

Escampem el sofregit que hem fet per damunt de la massa que ja tenim estirada a la llauna o safata per al forn i, després de deixar-la reposar uns 20 minuts, la cuinem al forn uns 25-30 minuts a 180-200 °C, fins que la vora de la pasta estiga seca, però sense que arribe a cremar-se.

Consells:

  • El sofregit o recapte que se li posa damunt de la pasta, no ha d'estar calent.
  • Quan estiga la coca feta es pot afegir per damunt ou dur ratllat, tonyina, tonyina negra o bonítol.