Vés al contingut

Llibre de cuina/Receptes/Coca Fabiola d'ametlla de Magda

Coca Fabiola d'ametlla de Magda
Categoria:
Dolços
Racions:
10 racions
Nivell calòric:
alt
Temps:
60 minuts
Dificultat:
Molt fàcil
Tècnica principal:
Coca Fabiola d'ametlla de Magda]]
Informació de la taula
Informació de la taula


Aquesta recepta és una varietat de la coca Fabiola feta amb raspadura de coco. A Magda li agrada més amb la seua variant d'ametlla, substituint part de la farina i part del coco per farina d'ametlla.

Ingredients

[modifica]
  • 6 ous.
  • 200 g de sucre
  • 250 g de farina.
  • 75 g d'ametla molta.
  • 75 g de coco ratllat.
  • Un pessic de sal.
  • Un poc de mantega per engreixar el motlle.
  • Coco ratllat per a empolvorar

Almívar:

  • 250 ml aigua
  • 175 g de sucre
  • 75 ml de mistela o vi dolç.

Estris necessaris

[modifica]
  • Espàtula
  • Cullera
  • Batedora
  • 2 bols
  • Casó
  • Motlle per fornejar en forma de corona

Electrodomèstics necessaris

[modifica]
  • Batedora (opcional)
  • Foguer
  • Forn

Preparació

[modifica]

En un bol mesclem les gemmes junt el sucre, fins que blanquege, afegim mesclat ja l'ametla i el coco i removem amb una espàtula, incorporem la farina tamisada i tornem a mesclar, afegim les clares muntades a punt de neu amb cura que no baixe la massa.

A continuació, greixem el motle de corona amb mantega i bolquem la massa en ell, coem al forn ja precalfat a 180⁰ uns 35 min. Mentre cou, preparem l'almívar: posem l'aigua, el sucre i el vi dolç junts en un cassó al foc i deixem uns minuts removent, per reduir, i quan estiga el deixem refredar.

Una vegada treta la coca del forn, sense desemmotlar, la banyem amb l'almívar i una vegada desemmotlem posar per damunt coco ratllat.

Referències

[modifica]

Recepta de Magda Vázquez, veïna de Potries.